Tuesday, August 17, 2010

KEPEDIHAN YANG BELUM BERLALU

:: kesedihan yg berterusan ::

Rasanya dah lama aku tak meluahkan apa yang sebenarnya terpendam dalam hati aku. Disaat ini aku kembali sendiri. Kebahagiaan rumahtangga yang kuimpikan akhirnya berakhir jua. ketakutan yang ku elakkan akhirnya merempuhku jua. aku pasrah.aku redha dgn ketentuan ini.bukannya sekali dua pernah terjadi..berkali2 aku disakiti, xterhingga dan perasaan aku ini umpama sudah lali kerana dipermainkan. Ahh..mungkin ada hikmahnya.

Tapi, walau apa pun aku tetap mnyalahkan diri aku atas sgala perpisahan yg terjadi.Mmg aku akui aku xckup bgus utk dia.aku punya byk kekurangan. tapi percayalah aku sntiasa cuba utk mnjadi yg terbaik utknya. cuma kesakitan, penderitaan, limit kesabaran yang kutanggung selama ini terluah dengan perbuatan, tidak dengan perkataan. Kepada dia "adakah awak faham penderitaan saya?adakah awak faham perasaan saya? adakah awak faham erti kesabaran yang saya korbankan untuk awak?". aku cuba dan cuba bertahan namun aku tewas. aku tak terdaya lagi untuk menanggungnya sndri, mngorbankan perasaanku sndiri demi dia. Kawan2, keluarga, jiran2 dan orang sekeliling hanya nmpk keburukan aku lantas mngenepikan kebaikan aku. tahukah mereka tentang penderitaan yang aku alami? Faham kah mereka tentang kesakitan yang aku alami? Membantukah mereka bila tubuh badanku disakiti? Tiada siape pun yg tahu diri aku yg sebenar.. Jadi, jangan la menghukumku selagi kamu semua tak tahu apa yg berlaku. Tiada siapa yang layak untuk menghakimiku didunia ini.

Aku percaya pd kebaikn, pada cinta, malah aku sntisa percaya pd erti kasih sayang, pada pengorbanan hingga pengorbanan itu sendiri terkorban...tp ape yg aku dpt..hanyala kebencian dan perpisahan.

Namun jauh disudut hatiku, aku percaya. pasti ada kebahagiaan ku yang menanti dihujung sana. Aku berdoa kepada tuhan agar dikurangkan kesakitan ini. ditambahkan kesabaran aku. digantikan yang telah hilang. ditunjukkan jalan yang benar. dan dikurniakan keampunan. Mudahan aku dpt melupakan sgla kepedihan yg dia berikn ini..aminn ya rabbal alamin..

2 comments:

Mak Wardah said...

Hana,

There is a day u will get then happiest life which remain 4ever. Akak doakan for u....

Unknown said...

kini aku faham perasaanmu kerana aku juga terkena leh dia yg bernama zen azharee hassan..apa2 pn kita kena tabah utk menghadapi semuanya, insyaAllah balasan akan nampak jua akhirnya